úterý 26. května 2015

Uměli bychom žít bez elektřiny?


Jen tak si přemýšlím o ničem a najednou mě napadne myšlenka: co kdybychom neměli elektřinu? A nemyslím to tak, že by se nikdy nevymyslela. Myslím ten případ, kdyby najednou 'došla'. Kdyby se například stalo něco, co by nás donutilo ji přestat používat. Dnes už jsme na ní závislí a mě by opravdu zajímalo, jestli by jsme výše zmíněnou situaci zvládli. I když.. to není ta správná otázka. Zvládli bychom žít bez elektřiny, protože by nám nic jiného nezbylo. Museli bychom se přizpůsobit, což by pro někoho mohlo být vážně těžké. Vezměte si třeba lidi, kteří jsou závislí na sociálních sítích. Každou chvíli mají potřebu sdílet fotky, psát statusy, ... No ti by měli asi smůlu. Na druhou stranu jsou tu lidé, kteří by to zvládli rychle.


Rozhodně by jsme přišli o hodně pohodlí. Potřebujete poradit? Potřebujete sdělit někomu něco důležitého? Ztratili jste se? No tak teď máte fakt pech, protože mobil neexistuje a vy si nezavoláte kamarádovi, ani si nezapnete mobilní data. Velký rozdíl by byl v komunikaci, i když to asi nebude ten největší problém. Teplo, světlo, .. Automaticky jen zmáčkneme vypínač a šup! Svítíme. To je jistě pohodlnější, než si zapálit svíčku.

Doba, kdy ještě neměli elektriku byla v určitém ohledu kouzelná. Celkově je mi sympatická myšlenka na dřívější dobu, kdy se jezdilo v kočáru, ženám nesměly být vidět kotníky, muži nosili klobouky. :) Můžeme si namlouvat, že oni měli všechno složitější, ale jim nějaká elektřina nechyběla. Nevěděli, že něco takového existuje, tak proč by jim to mělo scházet?

Upřímně si ani nejsem jistá, jak bych si to přebrala já. Jistě, fascinuje mě doba šatů a klobouků, ale na druhou stranu jsem dítě moderní doby a s elektronikou vyrůstám. Hodně by mi vadilo nemoct komunikovat s někým, kdo je ode mě 100 kilometrů daleko. Nebo třeba cestování. Jsem přesně ten typ člověka, který toho chce co nejvíc vidět a nepřítomnost elektriky by mi trošku zkazila plány. Bylo by hodně zajímavé zažít tehdejší způsob předávání informací. Žádné večerní zprávy, žádný internet, čistě jen z doslechu ostatních. Samozřejmě se k vám pak dostanu o něco jiná informace, protože někdo zapomene tohle a přidá si tamto, ale ono ani ty večerní zprávy v televizi nejsou úplně objektivní.

Určit, co si o tom myslím je celkem těžký. Na jednu stranu vážně ráda zkouším nové věci, ale na tu druhou prostě internet, telefon, blog! Pro mě by bylo nejspíš ideální si to třeba na dva týdny zkusit, ale pak elektriku zase používat. :D A co vy? Uměli byste si to představit? :)


8 komentářů:

  1. Fakt pěknej článek! :) Myslím, že já bych teda už za dva dny zešílela :D

    OdpovědětVymazat
  2. BYSME, prosím :(
    Věřím, že bez elektřiny by to bylo těžké, ale jsem přesvědčena, že by se na to dalo zvyknout. Pěkná úvaha. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. by jsme i bysme je špatně :D

      Vymazat
    2. Já vím, došlo mi to hned jak mě na to Adelle upozornila :D

      Vymazat
  3. Velmi zajímavá úvaha! Já bych se po pár dnech bez elektřiny asi zbláznila :D

    OdpovědětVymazat
  4. V článku je brána elektřina skoro jen přes média. Ale co kdyby jste ve sprše neměli teplou vodu, protože by se neohřála, co kdyby jste neměli ledničku.. Jinak skvělá úvaha .. Já bych bez elektřiny vydržela max dva dny :D :/

    OdpovědětVymazat
  5. V článku je brána elektřina skoro jen přes média. Ale co kdyby jste ve sprše neměli teplou vodu, protože by se neohřála, co kdyby jste neměli ledničku.. Jinak skvělá úvaha .. Já bych bez elektřiny vydržela max dva dny :D :/

    OdpovědětVymazat
  6. V článku je brána elektřina skoro jen přes média. Ale co kdyby jste ve sprše neměli teplou vodu, protože by se neohřála, co kdyby jste neměli ledničku.. Jinak skvělá úvaha .. Já bych bez elektřiny vydržela max dva dny :D :/

    OdpovědětVymazat